Οδηγίες  επίλυσης προβλημάτων ΦΤΜ και POS

A)         Σε περίπτωση προσωρινής βλάβης του ΦΗΜ, ή σε περίπτωση προσωρινής βλάβης της διασύνδεσης EFTPOS-ΦΗΜ «βλάβη υποδομής», προβλέπεται η ακόλουθη διαδικασία:

  • O κάτοχος του ΦΗΜ δηλώνει την προσωρινή βλάβη στο Πληροφοριακό Σύστημα ΦΗΜ «Esend».
  • Το EFTPOS επικοινωνεί ηλεκτρονικά με το ΠΣ ΦΗΜ «Esend», το οποίο του δίνει την εντολή να ενεργοποιήσει την δυνατότητα πληκτρολόγησης του ποσού πληρωμής στην περίπτωση χρεωστικών συναλλαγών.
  • Η δυνατότητα πληκτρολόγησης ποσού απευθείας στο EFTPOS λόγω προσωρινής βλάβης ΦΗΜ ή λόγω βλάβης υποδομής έχει μέγιστη διάρκεια σαράντα οκτώ (48) ώρες (Α.1027 / 16.02.2024).

B)         Σε περίπτωση όπου πρόκειται να εκδοθεί τιμολόγιο χωρίς χρήση ΦΗΜ με πληρωμή από κάρτα, το τιμολόγιο εκδίδεται είτε από το Εμπορικό/Λογιστικό Πρόγραμμα Διαχείρισης (ERP) είτε χειρόγραφα.

Ο ΦΗΜ εκτελεί συναλλαγή προείσπραξης(δηλ.απόδειξη είσπραξης) η οποία εξοφλείται μέσω κάρτας από το EFTPOS.

(Η τεχνική ροή που ακολουθείται στην ως άνω περίπτωση περιγράφεται στην Α.1027 / 16.02.2024, θα πρέπει να ενημερωθείτε από τον τεχνικό σας ).

Γ)         Αντικατάσταση απόδειξης λιανικής ( που πληρώθηκε μέσω POS ), με τιμολόγιο (Ε.2010 / 16.02.2024).  Για διενεργούμενες συναλλαγές  με άλλες οντότητες, για τις οποίες απαιτείται έκδοση τιμολογίου, ενώ η εξόφλησή αυτού πραγματοποιείται μέσω EFT/POS, οι οντότητες εκδίδουν:

α) αρχικά απόδειξη λιανικών συναλλαγών μέσω ΦΗΜ ( παρ. 8 του άρθρου 12 του ν.4308/2014)

β) στη συνέχεια πιστωτικό στοιχείο λιανικής σε αντικατάσταση της απόδειξης ( παρ. 4 άρθρο 12 του ν.4308/2014 ) και τέλος,

γ) ισόποσο τιμολόγιο προς την πράγματι αντισυμβαλλόμενη οντότητα για την ορθή απεικόνιση της συναλλαγής.

MichasTaxOfffice

Νικόλαος Μίχας

Οικονομολόγος –Λογιστής Α’Τάξης

Please follow and like us: