Ενημερωτικό , για την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας

ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ   


1.ΕΡΩΤΗΣΗ
Τι είναι η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας ?


ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Είναι η νέα νομοθεσία που υποχρεώνει τις επιχειρήσεις να διαβιβάζουν στο ΕΡΓΑΝΗ, τα δεδομένα προσέλευσης και αποχώρησης των εργαζομένων τους, καθημερινά.

2.ΕΡΩΤΗΣΗ
Αφορά την επιχείρησή μου ? Τι πρέπει να κάνω ?


ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Αφορά όλες τις επιχειρήσεις από όλους τους κλάδους, με λίγους ή πολλούς εργαζόμενους, με βάρδιες ή χωρίς βάρδιες, με όλες τις μορφές εξαρτημένης απασχόλησης. Είναι απλό. Ο εργαζόμενος θα πρέπει να χτυπάει την ψηφιακή του κάρτα, κατά την προσέλευση και την αποχώρησή του.

3.ΕΡΩΤΗΣΗ
Πότε θα γίνει υποχρεωτική ?


ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Είναι υποχρεωτική για όλους. Εφαρμόζεται Σταδιακά  και μέχρι το τέλος του 2024, θα έχει εγκατασταθεί σε όλους τους εργοδότες.


4.ΕΡΩΤΗΣΗ
Τι θα γίνει αν δεν την εφαρμόσω ?


ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Θα επιβληθούν πρόστιμα στην επιχείρηση,όχι μόνο για τη μη εφαρμογή, αλλά και για λάθη και παραλείψεις, κατά τη διαδικασία.




5.ΕΡΩΤΗΣΗ
Χρειάζομαι κάποια ειδική εφαρμογή ?


ΑΠΑΝΤΗΣΗ
ΝΑΙ. Η επιχείρηση χρειάζεται εφαρμογή για να καλύψει όλες τις υποχρεώσεις της νομοθεσίας και να αποφύγει τυχόν πρόστιμα.




6.ΕΡΩΤΗΣΗ
Μπορώ να χρησιμοποιήσω την εφαρμογή του Υπουργείου?


ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Σε θεωρητικό επίπεδο ναι . Στην πράξη όμως όχι, διότι δεν προστατεύει από λάθη και παραλείψεις.

  ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑ & ΨΗΦΙΑΚΗ ΚΑΡΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 


1.ΕΡΩΤΗΣΗ
Μπορεί να « τρέξει » ο λογιστής μου την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας ?
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
ΟΧΙ. Η κάρτα εργασίας αφορά τον εργοδότη και τον εργαζόμενο. Ο ίδιος ο εργαζόμενος πρέπει να χτυπήσει την Ψηφιακή του κάρτα, κατά την προσέλευση και την αποχώρηση από την εργασία.


2.ΕΡΩΤΗΣΗ
Η εφαρμογή πρέπει να επικοινωνεί με το πρόγραμμα του λογιστή μου ?
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
ΟΧΙ δεν είναι απαραίτητο, η λύση soft1 myErgani live αντλεί όλα τα δεδομένα αυτόματα από το ίδιο το ΕΡΓΑΝΗ, ανεξαρτήτως προγράμματος του λογιστή.


3.ΕΡΩΤΗΣΗ
Πρέπει να έχω ίδια λύση με αυτήν του λογιστή μου ?
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
ΟΧΙ, σε καμία περίπτωση δεν είναι απαραίτητο. Η ψηφιακή κάρτα εργασίας, είναι μια ανεξάρτητη διαδικασία. Όλα τα στοιχεία για την εφαρμογή του μέτρου βρίσκονται στο ΕΡΓΑΝΗ και το soft1 myErgani live τα τραβάει αυτόματα από εκεί, ανεξαρτήτως του προγράμματος μισθοδοσίας, του λογιστή.


4.ΕΡΩΤΗΣΗ
Και πως θα συμβαδίσω με το Ψηφιακό Ωράριο ?
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Δεν έχετε απολύτως κανένα πρόβλημα.  Με το soft1 myErgani live, μπορείτε να φτιάξετε και ψηφιακό Ωράριο.
Ακόμα κι αν το Ψηφικό Ωράριο το φτιάχνει ο λογιστής και το στέλνει στο ΕΡΓΑΝΗ, το soft1 myErgani live το αντλεί αυτόματα από το ΕΡΓΑΝΗ.


5.ΕΡΩΤΗΣΗ
Και πως θα κάνω Απολογιστική Δήλωση ?
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Με το αρχικό πρόγραμμα ημερών και ωρών εργασίας  που ήδη τραβάει η λύση κατευθείαν απ΄το ΕΡΓΑΝΗ, και με τα πραγματικά χτυπήματα που ήδη τα έχετε στο myErgani live, φτιάχνεται και υποβάλλεται η Απολογιστική Δήλωση.

6.ΕΡΩΤΗΣΗ
Πρέπει να καταχωρώ τους εργαζόμενους σε 2 εφαρμογές ?
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
ΟΧΙ, γιατί με το myErgani live τα δεδομένα των εργαζόμενων αντλούνται αυτόματα από το ίδιο το ΕΡΓΑΝΗ

7.ΕΡΩΤΗΣΗ
Πως θα υπολογίσω τη μισθοδοσία από τα χτυπήματα της κάρτας ?
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Πρακτικά αυτό είναι δύσκολο, γιατί τα χτυπήματα αφορούν μόνο τους εργαζόμενους με φυσική παρουσία. Δεν υπάρχουν τα δεδομένα για όλους τους εργαζόμενους στην Ψηφιακή Κάρτα. Παρόλα αυτά  το myErgani live υπολογίζει το χρόνο απασχόλησης, και μπορεί να τροφοδοτήσει τις πληροφορίες αυτές σ΄οποιοδήποτε πρόγραμμα μισθοδοσίας.
 

Λειτουργία


1.ΕΡΩΤΗΣΗ
Όλες οι εφαρμογές στέλνουν ειδοποιήσεις, είναι όλες ίδιες ?


ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Όχι δεν είναι όλες ίδιες. Το myErgani live, κάνει αυτόματους ελέγχους πριν τη διαβίβαση στο ΕΡΓΑΝΗ και προλαβαίνει λάθη και παραλείψεις σε πραγματικό χρόνο.

2.ΕΡΩΤΗΣΗ
Πως γίνεται η διαβίβαση των χτυπημάτων ?
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Αυτόματα. Είτε με SCAN QR COD του εργαζόμενου, είτε online .

3.ΕΡΩΤΗΣΗ
Πρέπει να καταργήσω το σύστημα ωρομέτρησης που ήδη έχω ?
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
ΟΧΙ. Το myErgani live, συνδέεται αυτόματα με οποιοδήποτε σύστημα ωρομέτρησης, λαμβάνει τα χτυπήματα και τα διαβιβάζει στο ΕΡΓΑΝΗ.

4.ΕΡΩΤΗΣΗ
Τι γίνεται με όσους εργάζονται εκτός επιχείρησης / γραφείου ?
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Το myErgani live, έχει ενσωματωμένη λύση web check in –  check out  και υποστηρίζει το απομακρυσμένο χτύπημα από οποιαδήποτε συσκευή κι από οποιοδήποτε σημείο.

5.ΕΡΩΤΗΣΗ
Πως διασφαλίζεται η ορθή λειτουργία της Ψηφιακής Κάρτας ?
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Με ειδοποιήσεις και υπενθυμίσεις, κυρίως όμως με αυτόματους ελέγχους τη  στιγμή του χτυπήματος, οπότε αν εντοπίσει λάθος ή παράλειψη, δεν διαβιβάζει το χτύπημα στο ΕΡΓΑΝΗ, αλλά ενημερώνει εργαζόμενο και εργοδότη για την ανάγκη διόρθωσης.

6.ΕΡΩΤΗΣΗ
Κι αν ο εργαζόμενος ζητήσει τα χτυπήματα της κάρτας ?
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Ο εργαζόμενος έχει δικαίωμα πρόσβασης στα στοιχεία αυτά, γι΄αυτό και οι επιχειρήσεις υποχρεούνται να τα τηρήσουν για 5 χρόνια. Με τη λύση myErgani live, κρατάτε αυτά τα δεδομένα για όσο διάστημα επιθυμείτε.


MichasTaxOffice

Νικόλαος Γ.Mίχας

Οικονομολόγος-Λογιστής Α’Τάξης

Πτυχ.Πανεπιστημίου ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

Msc Accounting & Finance Kingston University

Πηγή :SOFTONE – Στέφανος Χανιωτάκης

Please follow and like us: